گروه شهری: پس از گذشت تقریبا ۳۰ سال از نخستین قانون شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف مالی شهرداری توسط دولت، برای نخستین بار یک تبصره از بودجه سال ۹۳به روابط مالی دولت و شهرداری اختصاص یافت.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران توجه ویژه به تنظیم و ارائه لایحه روابط مالی دولت و شهرداری در قالب یک تبصره در بودجه سال آینده را یکی از ویژگی‌های بارز بودجه سال آینده شهرداری تهران دانست. برای نخستین بار در سال 62مجلس دولت را مکلف کرد تا برای درآمدزایی شهرهای بالای 200هزار نفر که از صندوق تجمیع وزارت کشور استفاده نمی‌کند تعیین تکلیف کند.

محمود صلاحی تبصره 19لایحه پیشنهادی بودجه را مربوط به تنظیم روابط مالی دولت و شهرداری دانست و گفت: پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دولت و همچنین هزینه‌های ناشی از پایتخت بودن در این تبصره مورد پیگیری قرار می‌گیرد. وی اظهارکرد: رشد 69درصدی اعتبارات مناطق 22گانه نسبت به بودجه مصوب سال 92گامی است در جهت تقویت رویکرد تمرکززدایی. ماموریت اجتماعی و فرهنگی در بودجه سال آینده بیشترین رشد را تجربه می‌کند و با 69درصد افزایش بیش از 12درصد از بودجه را
در بر می‌گیرد.

کد خبر 249449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز